Jak probíhá začátek spolupráce?
Pokud vás naše nabídka zaujala a rozhodnete se s námi spolupracovat, kontaktujte nás telefonicky nebo mailem, posléze si domluvíme osobní nebo on-line pohovor, abyste věděli, s kým budete spolupracovat. Během pohovoru zodpovíme všechny vaše dotazy, nabídneme možné zakázky a dohodneme se na konkrétních podmínkách spolupráce, jakými je mzda, splatnost, místo atd. Následně nám zašlete potřebné dokumenty a my vám připravíme smlouvu, kterou si prostudujete. Pokud bude vše v pořádku, smlouvu podepíšete osobně nebo po e-mailu. Posléze vám vypracujeme kompletní potřebné dokumenty (A1, Freistellung). Po vyřízení administrativy vám koordinátor zašle konkrétní instrukce, adresy a tel. čísla, které budete potřebovat, a můžete vycestovat za prací.
Co potřebuji, pokud chci vycestovat do zahraničí?
- Živnostenské oprávnění
- Občanský průkaz
- Evropský průkaz zdravotního pojištění
- Platné oprávnění k vykonávání činnosti v daném oboru (pokud je pro danou profesi potřebné).
Jaké doklady musím mít na stavbě?
- Občanský průkaz
- Smlouvu o dílo
- Prohlášení o minimální mzdě
- Platný formulář A1/potvrzenou žádost
Jak si před vycestováním vyřídím všechny potřebné doklady?
V případě vycestování je po podpisu smlouvy nutné požádat příslušnou správu sociálního zabezpečení o formulář A1 a zároveň požádat v Německu o osvobození ze srážkové daně Freistellung, které za vás vyřídíme. Všechny tyto úkony připravíme a vyřídíme. Vám už jen zbývá odnést formulář A1, který vyplníme, na nejbližší pobočku správy sociálního zabezpečení a nechat si žádost potvrdit.
Co je formulář A1?
Formulář A1 je potvrzení správy sociálního zabezpečení, že jste pojištěncem České republiky a nepracujete v zahraničí ilegálně. Na úřadu správy sociální zabezpečení, pod který spadáte lokálně, musíte podat žádost a přiložit k ní kopii smlouvy o dílo. Takto prokážete, že se chystáte pracovat v zahraničí. Správa sociálního zabezpečení vám žádost a formulář potvrdí do 60 dnů po odevzdání. Pak můžete na základě potvrzení vycestovat.
Co je to Freistellung, Freistellungbescheinigung?
Freistellung nebo Freistellungbescheinigung je osvobození od stavební srážkové daně. Toto potvrzení potřebuje každý občan České republiky, který chce vykonávat stavební činnost na území Německa, resp. činnosti spojené se zhotovením stavby, a chce pobírat 100 % svých výdělků. Jedná se tedy o zedníky, obkladače, topenáře, elektroinstalatéry a další profese, které vykonávají stavební činnost. Pokud toto potvrzení nemáte, objednavatel vaší služby je za zákona povinen strhnout vám 15 % z každé faktury. Toto potvrzení potřebují nejen živnostníci, tedy OSVČ v Německu, ale i s.r.o. a firmy, které využívají subdodavatele. Pokud subdodavatelé firmy (obvykle živnostníci) nemají Freistellung, musí majitel firmy strhnout 15 % z jejich faktur, přihlásit tuto daň na německém daňovém úřadu a zaplatit ji.
Jaké potřebuji nářadí?
Záleží na tom, na jakou pozici se hlásíte, nicméně je nutné mít základní nářadí: bednu se šroubováky, kleštěmi a podobně. Co se týká elektrického nářadí, tak je potřebná vrtačka, úhlová bruska a aku vrtačka. Mezi naše benefity patří, že je nemusíte fyzicky vlastnit, můžete si je pronajmout od naší společnosti.
Kde budu bydlet?
Před vycestováním vám zajistíme ubytování co nejblíže k místu projektu, v přiměřeném standardu za co nejlepší cenu. Pokud vám to víc vyhovuje, můžete si ubytování zajistit sami. Ubytování si každý pracovník hradí sám, v případě potřeby vám můžeme na ubytování poskytnout zálohovou platbu.
Co když nastane nějaký problém, ať už na stavbě nebo v ubytování?
Před vycestováním vás osloví váš koordinátor a bude vám po celou dobu k dispozici. Pokud se vyskytne nějaký problém, stačí mu zatelefonovat a on se spojí s kompetentními osobami a vyřeší to. Ať už se bude jednat o problém na stavbě, v ubytování nebo o jakýkoli jiný problém, který vznikne při vašem pobytu v zahraničí.
Co když nebudu s ubytováním spokojený?
V případě problému s ubytováním se spojte s vašim koordinátorem, který vám bude při řešení nápomocný. Pokud nedojde k odstranění problému s ubytováním, najde pro vás ubytování jiné.
Jak je to s vyplácením a fakturací?
Fakturaci a splatnost faktur máte vždy stanovené ve smlouvě. Fakturovat budete každých 15 dní na základě týdenních výkazů, se 14 denní splatností nebo podle individuální dohody. Nabízíme i možnost záloh po odpracování prvního týdne. Dalším z našich benefitů je ten, že nemusíte mít žádné starosti s vystavováním faktur, po dohodě vám je za vás vypracuje naše účetní, která vám v případě vašeho zájmu bude i kompletně vést vaše účetnictví a pomůže vám s daňovým přiznáním. Vše je zadarmo, abyste měli co nejméně starostí.
Musím umět německy?
Na stavbě je velkou výhodou umět jazyk, ať už po finanční nebo komunikační stránce. Pokud jazyk neovládáte, budete přidělený do party, ve které je německy hovořící vedoucí týmu. Na každé stavbě je vždy kolega, který jazyk ovládá.
Jak je stanovena pracovní doba?
Je to na vzájemné dohodě, obvykle a nejčastěji se jedná o práci od pondělí do pátku. Pokud je projekt daleko, může se dohodnout turnus dle dohody.